نکاتی خیلی مهم برای طراحی کردن فروشگاه اینترنتی

sheyda69
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 تیر 1395, 4:43 pm
تشکر شده: 1 دفعه

نکاتی خیلی مهم برای طراحی کردن فروشگاه اینترنتی

پست توسط sheyda69 »

[CENTER]تصویر

فروشگاه های اینترنتی معین ه های ویِژگزینشه خود را دارند بطوریکه بگونه ای طراحی شده اند تا کاربر ان تنها یک را انجام دهند – خرید آنلاین یا اینترنتی. طراح وب سایتی که میخواهد چنین وب سایت هایی را طراحی نماید می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر داشته باشد. در این مقاله تلاش ما بر آن است تا نبعضی اجمالی به بعضی از جنبه های مهمی که در طراحی فروشگاه اینترنتی مد نظر گرفته می شوند بیاندازیم.
بسياري از شماها ابه احتمال زیاد لا قبلا این پرسش در ذهنتان بوجود آمده است که براي چه طراحی وبسایت یک فروشگاه اینترنتی باطراحی وب سایت های دیگر مفرق است . چنین وب سایت هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و منسجم باشند از رنگ های درستی که مناسب روحیه وب سایت هستند مصرف شود. نگاهي دقیقتر به فروشگاه های اینترنتی خوب ، مفهوم فرق های بین فروشگاه های اینترنتی خوب را نشان می نماید .

یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی نماید :

- دادن روحیه نشاط به فرد ان حین خرید اینترنتی
- اطمینان حاصل بکنید که وب سایت تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه افرادی هستند و جهت چه این وب سایت و صاحبان آن افراد امینی هستند ارائه می دهد.
- مصرف از سایت می بایست برای همگان آسان باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت.

این اصول، اصول جدیدی هستند . تمام ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که منتظر باز شدن درب بوسیله مشتریان می باشند ، آشنایی داریم. معضل مهم جهت طراح وب سایت آنست که چطور این روشهای فروش مرسوم را در وب سایت، فروشگاه ساز اینترنتی، و یک جهان ی مجازی به نام اینترنت پیاده سازی نماید .
من مطمئنم که تمام شما متذکر شده اید که سری پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی بعضی اوقات، آنها از هواکشهایی جهت پخش کردن بوی شیرینی به بیرون استفاده می کنند). آنها اینکار را به عمد انجام می دهند. فروشنده ها از حس بویایی جهت جذب مردم کشاندن آنها به فروشگاه هایشان مصرف می کنند جاییکه انواع انواع کالاها و اجناس اغوا کننده وجود دارد - شبیه همان مثال شیرینی فروشی.

مسیر فرضی در وب سایت شما
این مسیر فرضی چیست چطور می توان چنین مسیری را در وب سایت تان رسم کرد؟ مسیر، راهی است که بازدید کننده را به سمت عملیاتی که شما رفیق دارید بازدید کنندگان انجام دهند، هدایت خواهد کرد... یعنی خرید آنلاین و اینترنتی. برخلاف مثال شیرینی فروشی، وب سایت ما بو ندارد. در وب سایت ها، فاصله بین هر نقطه تا هر نقطه دیگر، همـواره یکسان است ، در نتیجه بر خلاف مثال شیرینی فروشی، خروجی همیشه و همیشه دم دست است .
در وب سایت، می توان کالاها را در هر زمانی که فکر میکنید مناسب هست به مشتریان نشان دهید، ولی اینکار را می توان وهله به وهله با آرامش انجام داد تا مشتری را بیشتر به هیجان آورید (درست مثل بوی شیرینی در شیرینی فروشی).
همان گونه که دیده می شود، گذاشتن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی، خیلی آسان تر از اجاره کردن جا، بازکردن سوپر مارکت، قرار دادن کالاها است . ولی با وجود این، فروش اینترنتی زیاد سخت تر از فروش در جهان ی واقعی است .
یک فروشگاه اینترنتی که بخوب ی طراحی شده است، مشتریان را نهایتا با یا دو کلیک به صفحه مناسب هدایت می نماید . برخي از طراحان وب سایت از روشهایی مصرف می کنند که در طراحی سایت های غیر فروشگاهي هیچ وقت بکار نخواهند رفت.

تصویر


فروش اینترنتی، فروشگاه اینترنتی نیست


هر فردی حداقل یکبار که شده وب سایت هایی را بر پایه متن یا نامـه دیده است. در صفحات این وب سایت ها، تنها لینک هایی به فرم سفارش دیده می شود. چنین وب سایت هایی که فقط بر پایه نامـه لینک به درخواست خرید هستند ، بهترین فروشگاه ساز های اینترنتی نمی باشند جهت چه که آنها تنها محصول را می فروشند. این شیوه به طراحان وب سایت ها اجازه می دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل کلیک کردن بر روی یک لینک، آن را نوعی مزیت نشان دهند. نشان دادن خصوصیات مختلف محصول به مشتریان تنها راهی زیرکانه جهت بیشتر شدن شانس کلیک کردن مشتریان بر روی دکمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط است .
چنانچه مشتری در یک وهله هنوز متقاعد به خرید نشده است، همچنان می تواند به خواندن ادامه دهد نظرات مشتریان دیگر را نیز در خصوص آن محصول در وب سایت بخواند. چه باور داشته باشید چه باور نداشته باشید، وب سایت های تک متن ای هنوز فروش خوب ی دارند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟


فروشگاه اینترنتی، می بایست بیشتر از محصول را ارائه دهد. اما افزایش تعداد کالاها ، بر پیچیدگی وب سایت هم می افزاید. فروشگاه های اینترنتی پیچیده، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند تا با کیفیت ترین محصولات انتخاب شده را برای ارائه به مشتریان نشان دهند. و این کالاها انتخاب شده، جهت هر مشتری نسبت به مشتری دیگر مفرق است و به اصطلاح فروشگاه برای هر مشتری خصوصی می شود . روشهای خصوصی سازی پارت عمده از یک فروشگاه اینترنتی را تشکیل میدهد.
ولی به هر حال این مطلب خارج از بحث این مطلب است . هوشمندی روشهای انتخاب شده جهت خصوصی سازی یک فروشگاه اینترنتی، اثر عمده ای در طراحی آن می گذارد. اولین سازمانی که از اینآموزش مصرف کرد، amazon.com بود که کتابهایش را بر مبنای سفارشات قدیم آن بازدید کننده ترکیبی از آمارهایی که در خصوص علایق آن بازدید کننده از کتابهای دیگر مدت زمان خواندن مقدمه های کتاب های مورد علاقه بازدید کننده، در جلوی چشم انش قرار می داد. امروزه هدف پیشگویی آنست که چه چیزی را در اولین بازدید به مشتریانمان بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

طراحی فالب فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی قالب را نیز حاوی می شود . یکی از مهمترین موضوعات آنست که چه جایی از صفحه را بازدید کننده در نگاه اول خواهد دید. نتایج بررسی ها و تحقیقات خیلی ی روی این موضوع صورت گرفته است. اکثر این مشاهدات نشان می دهند که در وب سایت های انگلیسی زبان، پارت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سایت های فارسی زبان، سری وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولین جایی می باشند که نگاه های بازدید کننده را به خود جلب میکنند. در طراحی فروشگاه اینترنتی مطلب اصلی که حتمـا بایستی در نظر گرفته شود سئو سایت برای موتور جستجوگر گوگــل است.

تصویر

نتیجه اینکه خصوصیات ی اصلی فروشگاه اینترنتی، ابتدا کامل بودن و استاندارد بودن وب وبسایت بر طبـق سئو و بهینه سازی سایت و گوگــل و آوردن فرد ان به فروشگاه است . پس نگه داشتن فرد با استفاده از امکانات جذاب و کامل.
با استفاده به همین دلیل ش، طراحان وب سایت ها تلاش می کنند تا مسیر حرکت چشم ان بینندگان را به سوی خود جلب کنند درست شبیه همان کاری که یک شیرینی فروش، با بوی شیرینی اینکار را انجام می دهد. طراح پیشرفته فروشگاه اینترنتی، ببهتر ی می داند چه طرحی را طراحی نماید تا نگاه ها را بسوی معطوف نماید .
چنانچه قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی را باز بکنید یا قبلا چنین فروشگاهي را دارا می باشید، اطمینان حاصل بکنید که مبانی فروش آنلاین اینترنتی را بخوب ی می دانید. با طراح وب سایت مجرب مشورت بکنید . ترجیحا شخصی که تجربه ای زیاد در فروشگاه های اینترنتی دارد.[/CENTER]


نمایه کاربر
armin_k2
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
پست: 27105
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 خرداد 1391, 12:00 am
محل اقامت: [̲̅1̲̅][̲̅3̲̅][̲̅1̲̅][̲̅0̲̅]
تشکر کرده: 1532 دفعه
تشکر شده: 836 دفعه

نکاتی خیلی مهم برای طراحی کردن فروشگاه اینترنتی

پست توسط armin_k2 »

متنت خیلی مفیدو تاثیر گذار بود ولی من نخوندم چون زیاد بود...
بیشتر از خودت برامون بگو...
عه 69 منم 69 هستم چه تفاهمی...
quizsho
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 13 خرداد 1399, 5:58 pm
تماس:

نکاتی خیلی مهم برای طراحی کردن فروشگاه اینترنتی

پست توسط quizsho »

فروشگاه اینترنتی نیازمند پشتکار و صد البته نیازمند تیم قوی و محصولات کاملا رقابتی هست
مسابقات سوال و جوابی در کویزشو
https://quizsho.ir
تومسابقه ها شرکت کن و جوایزشو بدون قرعه کشی برنده شو
مسابقه خودتو ایجاد کن و کسب درآمد تضمینی داشته باش
موضوع جدید ارسال پست